enough for all forever

Visst är hon bland det sötaste som finns? Det tycker i alla fall jag.


Förut när jag satt och läste om miljöproblem, hållbar utveckling, "enough for all, forever" och allt det där kom jag fram till att det idag är dags att uppdatera den offentliga dagboken. Det görs ju inte alltför ofta, men den här gången tänkte jag att det skulle ske innan Emma, Frida eller någon av mina andra "långtbortavänner" ber mig om en uppdatering. Så, här kommer den, uppdateringen. Frågan är bara vad jag ska skriva...?

Jo, förra veckan vart en bra vecka. Jag och Annika fixade klart uppsatsen och anmälde oss till opponering och respondering, så... tisdag 11 november då smäller det. Jag är redan nervös. Stenansiktet kommer få mig att grina, oavsett om betyget blir bra eller inte. I torsdags skickade vi in den, och lämnade vår lilla skatt bakom oss för ett tag. Jag vart sjukt less på det i slutet, så det var nice. 

I onsdags skrev jag (och Annika hjälpte mig) en jobbansökan till två förskollärartjänster. Mest bara för skoj skull (men ändå med lite hopp får jag lov att erkänna), och vad händer? Jo, i fredags när jag hoppade omkring på stan med mina krycks ringde mobilen och det va en av cheferna för jobbet jag sökt. Så, nu blir det intervju. Det kanske inte blir något jobb, men jag tycker det är tillräckligt spännande med intervju. Om det inte blir jobb har jag en kurs på gång till nästa termin, så det löser sig. Blir det jobb, ja, då blir jag Borås-bo. Läskigt. Det är då jag får veta om mina fördomar är sanna eller inte. Haha. 

Fredagen var det som sagt en tur på stan, Taxi Sara ställde upp. Vi lunchade med Natta på Waynes och sen bara det av för bighandling på coopan. På kvällen hade jag och Sara svullarkväll, tittade på Bertil och idol och käkade chirre och dirre. Göttans. Sara dekorerade mitt gips också, den första och kanske sista dekorationen. "myran was here". 

I lördags vart jag och Sara iväg och undersökte en (för oss) ny del av kulturlivet här i Härnösand. Vi var och tittade när Marris var med i en danstävling. Och om hon var duktig? Ja, det var hon! Inte för att jag kan något om dans, men jag och Sara kom fram till att det var jättebra, och då är det ju så. Guldstjärna till Maria. På kvällen blev det faktiskt lite galej med brudarna och kryckorna. Det va nice. Eftersom det var galej i lördags var det dött igår. Som vanligt.

Idag är det guldstjärna till mig, för jag har varit bra och pluggat hela dagen. Yesyes.

Nu är det slut på offentliggörandet.
Hejhejhej


Kommentarer
Postat av: Marris

Tack för guldstjärnan. Kul att ni kom och tittade :)

2008-10-28 @ 13:22:28
Postat av: emma

fint med uppdatering! hoppas intervjun går bra när den nu blir. såg du på håkan igår? det gjorde jag (: är såå laddad inför lördag nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback